Lekarze, którzy nie przestrzegają rygorystycznego reżimu zakażeń krzyżowych, zgodnie z przepisami – ryzykują narażenie siebie i swoich pacjentów na szkodliwe mikroorganizmy, które mogą zagrażać życiu.
Jednym z podstawowych wymagań tego procesu jest odkażanie narzędzi i sprzętu w wyznaczonym miejscu w gabinecie, z dala od oddziałów, w których prowadzona jest działalność kliniczna. Pod to powinny być zawsze dobierane właściwe sklep akcesoria stomatologiczne – https://e-store.koldental.com.pl/. Przygotowując w pełni zgodny obszar odkażania, należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych czynników. Spójrzmy na nie!
Układ gabinetu – kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa
Dekontaminacja to proces jednokierunkowy, który należy przeprowadzić, zapewniając przepływ pracy od brudu do czyszczenia, albo poprzez układ gabinetu obejmujący czasową separację, albo segregację fizyczną. Dlatego idealnie byłoby mieć jedno pomieszczenie przeznaczone do czynności brudnych (czyszczenie i wstępna kontrola narzędzi) oraz jedno pomieszczenie do czynności czystych (badania końcowe, sterylizacja i pakowanie narzędzi), aby zmniejszyć ryzyko i stopnia ponownego skażenia. Tak traktowane narzędzia stomatologiczne to też bardzo jasne rozróżnienie w działaniu pomiędzy tym, co jest czyste, a tym, co jest brudne, co sprzyja zapewnieniu właściwej higieny.
Utrzymanie powierzchni w czystości
Pomieszczenie odkażające powinno składać się z jednorzędowych blatów o gładkiej powierzchni, wykonanych z materiałów:
- nieporowatych,
- plamoodpornych,
- żaroodpornych.
Pytaj sklep dla gabinetów stomatologicznych o takie materiały jak sztuczny kamień, granit, stal nierdzewna lub laminat. Wyposażenie pomieszczenia w nieprzepuszczalną, antypoślizgową podłogę pójdzie o krok dalej, ułatwiając skuteczne sprzątanie. Wszystkie powierzchnie powinny być wolne od pęknięć, aby zapobiec gromadzeniu się brudu i wilgoci.
Ważne jest również, aby zrozumieć, że schludne środowisko pracy sprawia, że czyszczenie jest znacznie usprawnione. W związku z tym pomieszczenie odkażające powinno mieć wystarczającą przestrzeń do przechowywania, aby zapewnić, że powierzchnie będą wolne od bałaganu. Przejrzyj sklep dentystyczny i znajdź w nim szafy. które mogą służyć do przechowywania wysterylizowanych opakowań, skanerów kodów kreskowych, środków czystości i torebek uszczelniających.
W praktyce można zainstalować drzwi szafek i szuflady wyposażone w mechanizmy zatrzaskowe, co pozwala uniknąć konieczności stosowania uchwytów i dodatkowo pomaga w utrzymaniu bardziej higienicznego środowiska.