Czym są całopostaciowe manekiny damskie

Niewątpliwie pierwszym skojarzeniem, jakie mamy z manekinami są witryny sklepów lub pracownie krawieckie. Całopostaciowe manekiny damskie są obowiązkowym elementem wyposażenia każdego sklepu z odzieżą, niezależnie czy mowa o sieciówce, czy o ekskluzywnym butiku. Dlaczego tak jest?

Manekiny całopostaciowe damskie – kiedy zaczęto ich używać?

Początków manekinów można upatrywać już w średniowieczu, o ile nie wcześniej. Kukły stylizowane na ludzi często były używane zarówno w życiu codziennym, na przykład do ćwiczeń szermierczych, jak i w wyjątkowych sytuacjach. Czasem miały uosabiać siłę przyrody – stąd wzięło się topienie Marzanny, czasem „zastępowały” skazańca podczas wykonywania wyroku. Z pewnością zaczęły być używane przez artystów około XV wieku, a zalety ubrania manekina prędko docenili też krawcy i kupcy. Damskie manekiny całopostaciowe początkowo były wykonywane z materiałów takich jak wiklina, później postanowiono wykorzystywać drut. W XX wieku upowszechniło się włókno szklane i inne materiały, takie jak styropian. Dzięki temu nawet niewielkie sklepy mogą pozwolić sobie na kupno całopostaciowych manekinów, damskich lub innych.

Czym charakteryzują się manekiny całopostaciowe damskie?

Manekiny od dawna zarówno czerpią z aktualnych trendów, jak i przyczyniają się do powstawania nowych – nie tylko w świecie mody i kanonów piękna, ale także kultury i popkultury. Humanoidalna kukła jest silnym archetypem kulturowym, do którego odwołują się artyści i twórcy z różnych dziedzin. Coraz bardziej naturalistyczne manekiny pozwalają lepiej eksponować odzież, lecz u niektórych osób zbytnie podobieństwo do człowieka wywołuje niepokój. Dlatego – obok realistycznych – tworzone są abstrakcyjne manekiny całopostaciowe, mające damskie lub męskie cechy zasygnalizowane jedynie kształtem i sposobem wykończenia. Różnym rodzajom manekinów można przyjrzeć się np. tu: https://sklep.moremannequins.pl/manekiny-damskie.3. Ostatnio coraz większą popularność zdobywają też damskie manekiny całopostaciowe odchodzące od sztywnych, a często nierealistycznych kanonów piękna. Pojawiają się więc np. fantomy w rozmiarze plus – co jest korzystne zarówno dla kupujących, którzy od razu widzą jak ubranie wygląda na bardziej realistycznym typie sylwetki, jak i dla sklepów, które w ten sposób zachęcają więcej osób do zrobienia w nich zakupów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here